<$BlogRSDUrl$>

Tuesday, January 10, 2006

ALMA TSAPTER 36 

An mga kasugoan ni Alma sa saiyang akeng lalake na si Helaman. Kumpunido nin mga tsapter 26 and 37.

Si Alma nagpatotoo ki Helaman tungkol sa saiyang pagbabalik-loob sa paagi nin sarong anghel--- Siya nagsapo nin mga kakulugan nin sarong kondenadong kalag; siya nag-apod sa pangaran ni Jesus; asin ipinangaki sa Diyos--- Mahamis na kaogmahan an nakapano sa saiyang kalag--- Siya nakahiling nin katiriponan nin mga anghel na nagpapamuraway an Diyos--- An saiyang napabalik-loob nakanamit asin nakahiling na arog niya.

*******
Ake ko, magdangog an saimong talinga sa sakuyang mga tataramon; nin huli ta ako minasumpa sa saimo, na habang ika magsusunod sa mga kasugoan nin Diyos ika mag-uuswag sa kadagaan.
2 Ako naghihingoha na ika gumibo arog kan sakong naginibohan, sa paggigiromdom kan pagkasakop nin satuyang mga ama; nin huli ta sinda yaon sa kauripnan, asin mayo nin puwedeng makapagligtas sainda kundi iyo idtong Diyos ni Abraham, asin an Diyos ni Isaac, asin an Diyos ni Jacob; asin siya seguradong ginibo an pagligtas sainda sa saindang mga kasakitan.
3 Asin ngonian, O sakong ake Helaman, hilnga, ika yaon pa sa saimong pagkahoben, asin kun kaya, ako nakikiolay sa saimo na ika magdangog sa sakuyang mga tataramon asin makanuod sakuya; nin huli ta ako na nakakaaram na siisay man an magbubugtak kan saindang tiwala sa Diyos magigin suportado sa saiyang mga pagsubok, asin saindang mga kakundian, asin sa saindang mga kasakitan, asin itataas sa huring aldaw.
4 Asin ako naghihingoha na ika makapag-isip na ako nakakaaram sa sakuyang sadire—bako sa temporal kundi sa espirituwal, bako sa makamundong kaisipan kundi sa Diyos.,
5 Ngonian, hilnga, ako nagsasabi sa saim, kun ako dae ipinangaki sa Diyos ako kuta na daeng pagkaaram kaining mga bagay; pero an Diyos nagtugot, sa paagi kan nguso nin saiyang anghel, naghimong an mga bagay na ini maipaaram sa sakuya, bako sa animan na pagigin maninigo kan sakuyang sadire;
6 Nin huli ta ako nagparalakaw kairiba an mga akeng lalake ni Mosiah, nagmamawot na destrosohon an simbahan nin Diyos; pero hilnga, an Diyos nagpadara kan saiyang banal na anghel na tanganing pundahon kami habang naglalakaw sa dalan.
7Asin hilnga, siya nagtaram sa samuya, na ini naaarog sa boses nin daguldol, asin an bilog na daga nagyuyugyog sa irarom kan samuyang mga bitis; asin kan gabos nagruluhod sa daga, nin huli sa pagkatakot sa Kagurangnan an nag-abot sa samuya.
8 Pero hilnga, an boses nagsabi sa sakuya: Tindog. Asin ako nagbuhat asin nagtindog, asin nakahiling nin anghel.
9 Asin siya nagsabi sa sakuya: Kun ika nagmawot na magpagadan sa sadire mo, dae mo na pagmamawoton pa na destrosohon an simbahan nin Diyos.
10 Asin ini nangyaring naglipas na ako natumba sa daga; asin ini nangyari sa laog nin tulong aldaw asin tulong banggi na ako dae makapagbukas nin sakuyang nguso, ni ako makagamit kan sakong mga bitis.
11 Asin an anghel nagparasabi nin kadakul pang mga bagay sa sakuya, na nagkakadarangog man kan sakuyang mga katurugangan, pero dae ko nadadangog an mga ini; nin huli ta kan madangog ko an mga tataramon--- kun ika nagmawot na magpagadan sa sadire mo, dae mo na pagmamawoton pa na destrosohon an simbahan nin Diyos—Ako nakamate nin dakulang pagkatakot asin pagkangalas na baka baya ako magagadan, na ako natumba sa daga asin ako dae na nakadangog.
12 Pero ako pinaglamuyuan nin daeng kasagkorang karibongan, nin huli ta an sakuyang kalag nakukulugan hanggan sa pinakamatinding kulog asin pinaglamuyuan kan gabos kong mga kasalan.
13 Iyo, ako nakagiromdom kan gabos kong kasalanan asin mga kadaendatahan, nin huli kaini ako pinagpasakitan kan mga kulog nin impiyerno; iyo, ako nakahiling na ako nagrebelde kontra sa sakuyang Diyos, asin ta ako dae nag-utob sa saiyang banal na mga kasugoan.
14 Iyo, asin ako nakapaggadan nin kadakul niyang mga kaakian, o pinagpangenotan sinda na magpasiring sa kagadanan; iyo, asin sa madaling sabi nagin dakulang gayo an naginibohan kong mga kadaendatahan, na sa grabeng paghuhuna-huna na makabalik pasiring sa presensiya kan sakuyang Diyos iyo an nakapagpalamuyo kan sakuyang kalag nin dae masasabing katakutan.
15 Oh, sa isip ko, na ako mapupuwedeng mawara asin mapara pareho sa kalag asin hawak, na tanganing ako dae maipadara na magtindog sa presensiya kan sakuyang Diyos, na paghusgaran kan sakuyang mga naginibohan.
16 Asin ngonian, sa tulong aldaw asin sa tulong banggi na ako nalamuyuan, magin sa mga kakulugan nin sarong kondenadong kalag.
17 Asin ini nangyaring naglipas na habang ako nakakamate nin kasakitan, habang ako nakukulugan sa paagi nin memoriya kan sakuyang kadakul na mga kasalanan, hilnga, ako nakagiromdom man na nakapagdangog sa sakuyang ama na nagpropesiya sa mga katawohan mapanungod sa pag-abot nin sarong Cristo Jesus, an Ake nin Diyos, na tanganing magbayad-sala para sa mga kasalan nin mundo.
18 Ngonian, habang an sakuyang isip yaon sa paghorop-horop kaining kaisipan, ako nagkurahaw sa irarom kan sakuyang puso: O Jesus, ika Ake nin Diyos, kaheraki ako, ako na yaon sa tulak nin kapaitan, asin ako na napapalibutan nin daeng katapusan na mga kadena nin kagadanan.
19 Asin ngonian, hilnga, kan ako makapag-isip kaini, ako dae na nakapaggiromdom kan sakuyang mga sakit; iyo, ako dae na nakulugan sa paagi kan memoriya nin sakuyang mga kasalan.
20 Asin oh, anong kaogmahan, asin ano baya kangalas na liwanag an sakuyang namasdan; iyo, an sakuyang kalag napano nin kaogmahan arog kasobra siring sa sakuyang kulog!
21 Iyo, ako nagsasabi sa saimo, ake ko, na dae pa nagkakaigwa nin orog kahapdi asin sobrang kapaitan arog kan sakuyang mga kasakitan. Iyo, asin giraray ako nagsasabi sa saimo, ake ko, na sa laeng parte, na dae pa nagkaigwa nin orog kadahom asin kahamison an arog kan sakuyang kaogmahan.
22 Iyo, naghuna-huna ako nahiling ko, na arog na gayo kan ama nyatong si Lehi an nahiling, an Diyos na nakatukaw sa saiyang trono, napapalibutan nin dae mabibilang na mga pag-iriba kan mga anghel, na yaon sa atitud na nagkakarantahan asin nag-ooromaw sa saindang Diyos; iyo, asin an sakuyang kalag nagmawot na makaduman.
23 Pero hilnga, an sakuyang mga bitis nakaresibe kan saindang kakusugan giraray, asin ako nagtindog sa sakuyang mga bitis, asin naghiling sa mga katawohan na ako ipinangaki na sa Diyos.
24 Iyo, asin ta pagpoon kaidtong mga panahon magin sagkod ngonian, ako nagtatrabaho nin mayong pag-untok, na ako puwedeng makapagdara nin mga kalag pasiring sa pagsosolsol; na ako puwedeng magdara sainda na tanganing magnamit man kan labi-labing kaogmahan na sakuyang nanamitan; na sinda puwede man na mamundag sa Diyos, asin mapano nin Espiritu Santo.
25 Iyo, asin ngonian hilnga, o sakuyang ake, an Kagurangnan naghimong maitao sakuya an sobra kadakulang kaogmahan na prutas kan sakuyang pagtatrabaho;
26 Nin huli ta an dahilan kan tataramon na saiyang ipinagheras sa sakuya, hilnga, kadakul na an minundad sa Diyos, asin nakanamit arog kan sakuyang nanamitan, asin nakahiling mata sa mata arog kan sakuyang nahiling; kun kaya sinda nanggad nakaaram kaining mga bagay na sakuya nang naitaram, arog na ako nanggad nakaaram; asin an kaaraman na yaon sakuya gikan sa Diyos.
27 Asin ako suportado habang yaon sa pagsubok asin mga kakundian sa lambang klase, iyo, asin sa gabos na manera nin mga kasakitan; iyo, an Diyos iyo an nagligtas sakuya gikan sa prisohan, asin gikan sa mga gapos, asin gikan sa kagadanan; iyo, asin ako nanggad naggibo na ipamugtak an pagtitiwala ko sa saiya, asin siya sa padagos na magliligtas sakuya.
28 Asin ako nakakaaram na saiya akong bubuhayon sa huring aldaw, tanganing mag-erok kaiba niya sa kamurawayan; iyo, asin ako mag-oomaw saiya sagkod pa man, nin huli ta siya an nagdara kan satuyang mga ama paluwas sa Ehipto, asin siya an naghalon sa mga Ehipsiyo sa Pulang Dagat; asin siya an nangenota sainda sa paagi kan saiyang kapangyarihan pasiring sa pinagpromisang kadagaan; iyo, asin siya iyo an nagligtas sainda paluwas sa pagka-uripon asin pagkasakop sa pana-panahon.
29 Iyo, asin siya man an nagdara sa satuyang mga ama paluwas sa kadagaan nin Jerusalem; asin siya man, sa paagi kan saiyang daeng katapusan na kapangyarihan, an nagligtas sainda paluwas sa pagka-uripon asin pagkasakop, sa pana-panahon magin hanggan ngonian na mga aldaw; asin ako pirmeng maisa-isip an panggigiromdom kan saindang pagkasakop; iyo, asin ika man kaipuhan na isaisip an paggigiromdom, arog kan sakong ginibo, an saindang pagkasakop.
30 Pero hilnga, ake ko, bako lang ini gabos; nin huli ta ikaw kaipuhan na makaaram arog kan sakong naaaraman, na habang ika nag-uutob sa mga kasugoan nin Diyos ika mag-aasenso sa kadagaan; asin ika kaipuhan na makaaram man, na habang ika dae nag-uutob sa mga kasugoan nin Diyos ikaw isisikwal gikan sa saiyang presensiya. Ngonian iyo ini an uyon sa saiyang tataramon.

Comments: Post a Comment

This page is powered by Blogger. Isn't yours?